7 olulist ja kulukat viga, mida tehakse auto rentimisel ning kuidas neid vältida

Paljud eestlased ja välismaalased, kes suvel oma puhkusi planeerivad, kas siis Eestis või välisriigis, kasutavad meeleldi rendiautosid, kuna rendiautod on mugavad ja võimaldavad lihtsalt punktist A punkti B veereda. Siiski tasuks tähelepanu pöörata rentimisega kaasnevate võimalikele lisakulutustele.
Allpool toome välja põhilised kulukad vead, mida tehakse ning anname nõu kuidas neid välitda.

      1. Paljud rendiettevõtted pakuvad lisateenustena täiendavaid kindlustusi. Riigiti on kodanikel erinevad võimalused eri kindlustusfimadega , nii mõnelgi puhul võib sinu isiklik kindlustus katta teatud aspekte, mille eest rendifirmad lisaraha küsivad või krediitkaardiga broneerides rakenduda erinevaid täiendavaid kindlustusi. Nii, et esmalt mõtle läbi millised kindlustused sul endal on ja mida katab näiteks krediitkaardi kasutamisel puhul krediitkaardi kindlustus.
        Teisalt muidugi tuleb võrrelda erinevate rendifirmade renditingimusi, sest ainuüksi omavastustuse määr võib kõikuda eri firmade vahel 4-5 kordselt samaväärse sõiduki puhul.
      2. Lennujaamast rentimine. Üks kallimaid variante üldse on rentida sõiduk otse lennujaamast, siinkohal soovitame uurida rendifirmade pakkumisi, kes asuvad lennujaamast eemal. See ei tähenda alati täiendavaid sekeldusi, sest paljud firmad on meeleldi nõus sõidukiga lennujaama vastu tulema, osad küsivad selle eest lisatasu teised mitte. Lisaks jääb ära tohutu mürgel, mis lennujaamas üldjuhul valitseb.
      3. Kodutöö tegemata jätmine. Rendifirmade pakkumised ja tingimused erinevad väga suurel määral, mistõttu tasuks alati natuke rohkem uurida, kui peatuda esimesel pakkumisel ning broneering sisse anda. Googlist ja hinnavõrdlusportaalidest leiad alati häid pakkumisi sihtkohas, lisaks võid leida erinevaid sooduskoode.
        Kui plaanis on pikem sõit rendiautoga, tuleb alati tähelepanu pöörata kas rendifirma on määranud maksimaalse läbisõidu piirangu päevas ning kui palju selle ületamise eest lisatasu küsitakse. Antud juhul tuleks tähelepanelikumalt võrrelda hindasid nende firmadega kellel läbisõidu piirang puudub. Sest kui esmapilgul leiad omastarust soodsa pakkumise, kuid läbisõidu piiranguga, võid hiljem vastamisi olla olukorraga, kus kogu rendiperioodi eest tasutav summa tuleb suurem, kui oleks olnud läbisõidupiiranguta rendifirma oma.
      4. Kütte eest ette tasumine või tühja paagiga tagastamine. Kütte eest ette tasumine võib tunduda esmapilgul mugav, kuid arvestama peab sellega, et sellisel juhul tasud sa üldiselt iga liitrit eest rohkem kui oleksid ise tankides tasunud. Tagastades sõiduki tühja paagiga krediteeritakse sinult samuti paljudes firmades liitri eest rohkem kui oleksid ise tankides tasunud ning lisaks võid seista vastamisi ka täiendava fikseeritud tankimistasuga. Keegi meist kindlasti ei tahaks seista silmitsi tankimise vajadusega, kui oled just lennukile või laeva peale kiirustamas, kuid see-tõttu tulekski esmalt näiv mitteoluline aspekt samuti reisi juures läbi mõelda. Kuid kui rahakott kannatab võib need punktid tähelepanuta jätta.
      5. GPS-i ja lisaistme eest tasumine. Rendiettevõtted on sulle meeldi nõus lisatasu ees rentima lisatarvikuid nagu GPS ja laste iste. Kuid see lisakulu võib küündida mitmetesse kümnetesse eurodesse, mistõttu oleks targem mõelda kas GPS-i saaks asendada nutitelefoni GPS-iga või siis vaadata välja sõiduk millele võib olla integreeritud GPS või ehk omab keegi su tuttavatest GPS-i, mida saaksid reisile kaasa laenata. Vanamoodne lahendus oleks kaart või juhised välja printida, kuid kes meist selliste asjadega tänapäeval enam tegeleda viitsib.
        Mitmed lennufirmad võimaldavad tasuta lasteistmete kaasa võtmist, mistõttu ei pea sa selle eest eraldi rendifirmale tasuma vaid saad isiklikku kaasas kanda.
      6. Kiirustamine rendisõiduki vastuvõtmisel. Sa võid küll arvata, et rendifirmad on ausad ja auto on ju ometi eelnevalt kontrollitud ning juhul kui esinevad vigastused siis sind ka teavitatakse Kuid kahjuks leidub ka ebaausaid ettevõtteid, kes sunnivad sind hiljem tasuma vigastuste eest mida sa pole põhjustanud või ausaid ettevõtteid, kes ise ei märganud eelmise kliendi tekitatud vigastusi ning kirjutavad lihtsalt need rahumeeli sinu kaela, sest keegi ju ometi peab nende eest tasuma. Kõik vigastused salongis ja väliskerel mis leiad maini agendile ära ning lase kirja panna, ükski vigastus pole liialt väike, et see ei võiks hilisemaid sekeldusi tekitada.
      7. Sõiduki hilisem tagastamine. Enamus rendifirmasid töötavad 24 tunnise perioodi baasil ning osad annavad veel täiendava 29 minutilise „viivise-akna“. Kuid kui sa juba oled hiljaks jäänud siis võid seista vastamisi ühe täiendavad rendipäeva tasuga. Planeeri oma päeva hoolega, millal oled sõidukit tagastamas, et vältida taolist lisakulu.

Loodame, et need 7 punkti aitavad nii mõnelgi kliendil lisakulutustest hoiduda või panevad rohkem tähelepanu pöörama teatud aspektidele. Võime ju hoolsalt oma reisi eelarvet planeerida, kuid kui kirjutame eelarvesse sisse ainult rendiauto tavapärase tasu antud perioodi eest, siis targem oleks kindlasti endale selgeks teha ka tingimused mispuhul see tasu selliseks jääb.

This post was written by admin